Un plus de chiffon

26 Ian

Îi lăsasem uşa descuiată; m‑am tras într-un colţ al dormitorului şi i-am strigat să intre. Am suflat spre motoceii atârnaţi să-i pun în mişcare, să complic randarea şi să suprasolicit sistemul. Am mai avut puterea să zâmbesc, gândindu-mă că aş fi putut să mă şi ciufulesc singur. Manevra asta ar fi complicat scena doar dacă aş fi montat şi cioburile de oglindă; altminteri părul meu era oricum prea scurt să aibă cine ştie ce impact în calcule.

Venind pe hol către dormitor, Iarina mi­-a pronunţat numele cu bucurie; poate se aştepta să găsească flori.

– Karst, de-a ce ne jucăm?

Aranjamentul din dormitor a tulburat-o peste măsură. Şi-a pus palmele peste nas, ca într-o mască împotriva unui gaz otrăvitor, în cazul nostru o imagine otrăvitoare, dăunătoare. Motoceii de hârtie încă se mai legănau de tavan când i­­-am auzit tocurile îndepărtându-se şi alegând treptele în locul liftului. Nu am ştiut ce să spun, dacă să o drăcuiesc ori să alerg după ea, fiindcă tot nu eram sigur. Nu o văzusem bine. Pe fereastră intra prea multă lumină, şi Iarina venise din umbra de pe hol.

Fusese mult prea rapidă în a-şi acoperi trăsăturile, în retragere. Şi totuşi, deşi mi se păruse că trăsăturile i se aplatizează odată cu apropierea de camera mea plină cu ghemotoace de hârtie, nu se împiedicase când coborâse pe trepte ca un torent. Nu avusese problema căţelului salvat din tubul îngropat. Dar era de aşteptat ca sistemul să nu facă cu ea aceeaşi greşeala ca atunci cu câinele, era de înţeles că îi acorda mult mai multă atenţie, putere de calcul.

Lasă un răspuns

