Demonstratie pro Truman

28 Oct

Casa din copac, supraincarcata, trosni lugubru. Din pozitia mea avantajoasa, cei din casa mi se pareau o singura faptura, un paianjen cu multe picioare si cu multi ochi, pe al carui cap palaria lui Dolly statea cocotata ca o coroana de catifea.

Prezenta lui Amos Legrand se explica prin curiozitatea lui. Verena se sprijinea cu o mana de capul lui, ca intr-un baston. Amos nu-i ajungea nici pana la solduri.

Verena venise la noi acasa ca sa ma ceara.

– Te-am invidiat, Dolly. Camera ta roz. Am batut la usile unor astfel de camere nu prea des… atat insa ca sa-mi dau seama ca doar tu imi mai poti deschide.

O pasiune din copilarie pentru impaiat se incheiase cu un simulacru de gradina zoologica, plina de animale urat mirositoare: un iepure fara ochi, cu o blana verde ca omizile si cu urechi pleostite ca de dulau – obiecte pe care mai bine le-ar fi ingropat.

De indata ce am sosit acasa, m-am asezat la masa sa-i scriu o scrisoare lui Riley. Draga Riley… Draga Henderson… Am sters „draga”, ajungea Henderson. Henderson, tradarea ta n-a trecut neobservata.

Pe la sfarsitul scrisorii, m-am trezit aiurand. Asa ca am aruncat prostiile alea in foc, iar peste cinci minute ma aflam in camera lui Dolly, intreband-o daca exista vreo sansa sa mi se faca un costum de schelet pana a doua zi seara.

Cum, in povestiri, prea putine lucruri se intampla fara vreo legatura cu celelalte, este firesc ca Dolly sa moara dupa ce a terminat costumul de schelet si cand se bucura de el, cand si vopseaua aurie a oaselor pictate s-a uscat.

Toate acestea fiind citite si spuse, Dolly Talbo este inmormantata in panteonul meu personal, iar Collin Fenwick o poate vizita oricand.

Lasă un răspuns

