Aburul care conteaza

27 Mar

A fost pufait la targul cu cel mai mic banner din lume (si e pacat): FINAL FRONTIER.

Fotografia mea ii contine pe Cristina Ghidoveanu, Horia Ursu, Michael Haulica, Stefan Ghidoveanu, Stefana Czeller, Florin Pitea, Oliviu Craznic, Marian Truta, Catalin Badea-Gheracostea.

Am cumparat tot ce s-a lansat de la acea masa, desi vedeta* era volumul de Steampunk romanesc. Autorii care nu au mai incaput la masa au stat la casele lor, dar aveti in volum cartile lor de vizita.

Cineva (din alte incaperi, nu de la targ) m-a intrebat cum o sa citesc toate aceste carti, indeosebi volumele de istorie si critica literara.

Raspunsul meu este simplu (eu chiar nu iau carti degeaba, doar ca sa imi aranjez o biblioteca draguta): parcurg partea introductiva si unele fragmente, pe sarite, urmand sa revin apoi dupa anumite detalii cu cate o ocazie, intr-o strafulgerare cum des mi se intampla sa am. Nu este exclus ca aceste lucrari de critica sa ma convinga, sa ma trimita sa citesc o anumita proza de care nu aveam habar; dupa care, inapoi la critica si tot asa.

Pentru [numele meu], o „retro-lectura” care sa ajute la alegerile viitoare, mi-a si scris Catalin Badea-Gheracostea ca dedicatie.

* Ma confrunt (ma lupt?) cu posibilitatea ca povestirea mea favorita din Steampunk: a doua revolutie sa ramana, si dupa ce le termin pe toate, cea a lui Oliviu, cu clepsidrele.

6 răspunsuri to “Aburul care conteaza”

  1. Florin Pîtea 29 Martie 2011 la 23:59 #

    Vă salut.
    Vă mulţumesc pentru interesul pe care îl manifestaţi pentru blogul meu şi vă informez pe această cale că v-am trecut pe lista de onoare de la „Ţesătorul”.
    Toate cele bune.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Millennium la Final Frontier: cum fu (1) « Ugly Bad Bear's - 28 Martie 2011

    […] Lansarea şi dezbaterea despre steampunk: foarte multă lume şi, bucuria mea, ca de fiecare dată, mulţi oameni pe care nu-i ştiam nici măcar din vedere. S-au ocupat toate locurile de pe scaune (vreo patruzeci la număr) şi au mai fost vreo 20-30 de oameni în picioare. Chiar fain. S-a stat la coadă pentru cărţi, s-au înghesuit oamenii la autografe. Dintre cei ce-au muncit pentru a vă aduce această carte, au fost de faţă cinci dintre autori (Ştefana Czeller, Michael Haulică, Oliviu Crâznic, Marian Truţă, Florin Pîtea), plus prefaţatorul (Ştefan Ghidoveanu), plus redactorul cărţii (Laura Ciobanu), plus designerul copertei (Vlad Botta), plus însuşi tipograful, domnul George Ionescu de la Europroduct. A ieşit bine. Poate o să-şi exprime şi alţii opiniile despre eveniment (a făcut-o deja Andrei Gaceff, aici). […]

  2. Cum a fost la targ | Final Frontier - 29 Martie 2011

    […] Maul Gartimon: Aburul care contează […]

  3. Ecouri Final Frontier 2011 « Assassin CG - 1 Aprilie 2011

    […] Biblioteca Babel. – CititorSF. – ComputerGames. – droopypunk/ – Final Frontier – Galileo Online. – Maul Gartimon. – MoshulSF. – Oliviu’ Craznic. – Planeta Junior. – Stefana Czeller. – Tesatorul. – […]

  4. Steampunk.ro şi Jurnalele amurgului în Observator cultural şi nu numai « Oliviu Craznic's gothic novel - 1 Aprilie 2011

    […] https://maulgartimon.wordpress.com/2011/03/27/aburul-care-conteaza/ […]

Lasă un răspuns

