Din Germania, mentiune religioasa

10 Aug

La biserica St. Georg din Ulm (in ultima zi de vacanta a trebuit sa fug din Munchen, din Bavaria chiar, am fost alungat de ploaie in landul vecin), m-am confruntat cu o secventa dura pentru un turist amator. La usa principala, inchisa, era mesajul „Intrarea este la stanga, dupa colt”. Am dat coltul stang si am intalnit o alta usa inchisa, pe care scria: „Urmatoarea usa este intotdeauna deschisa”.

Pai ar face bine sa fie! am gandit eu.

Altceva: la Munchen m-as fi asteptat sa ma impiedic la tot pasul de carnati. Ei bine, singura data cand mi-a mirosit puternic a carnati a fost pe magistrala U4, in metrou, si nu stiam de unde. Pana cand am realizat ca asa mirosea un caine mare si batran, negru grizona(n)t, un Irish Wolfhound cred, care sedea la o departare de doua scaune de mine.

In subsol imi pun intrebarea: de ce nu exista in dictionar cuvintele grizonat si ghenă? As avea nevoie de ele, dar se pare ca nu am permisiunea sa le folosesc.

Si mai in adanc, ma intreb cum ar fi scris sau rescris Rilke romanul The Shining si nuvela Secret Window, Secret Garden. Mi-as da o mana sa aflu. Hm, si degeaba. Rilke nu mai are astazi nicio putere. Decat aceea de a ma face sa ma gandesc uneori la el si sa doresc sa grabesc scrierea povestirii Voltijorul desert. Si nici asta nu se poate.

Lasă un răspuns

